CHIPTUNING, FAP OFF, EGR OFF, DTC OFF, TEPLÉ A STUDENÉ STARTY, SPEED LIMITER

Přihlásit se

Chiptuning

  • EDC15/ME7x od 40 bodů
  • EDC16 od 60 bodů
  • EDC17/ME17 od 80 bodů
  • ceny úpravy se mohou lišit dle náročnosti

Chiptuning je programová cesta ke zvýšení výkonu automobilu. Dnešní automobily jsou vybaveny elektronickými řídicími jednotkami ECU (Engine Central Unit), které ovlivňují vstřikované množství směsi a řídí zapalování v závislosti na provozním stavu motoru. Výrobci automobilů jsou nuceni sestavovat tyto řídicí programy podle určitých kritérií a se značnými rezervami. Jednoduše řečeno – automobil, který sjede z výrobní linky, musí fungovat stejně dobře v extrémně teplých i extrémně chladných klimatických podmínkách. Proto je datové pole sériového programu dostatečně široké a musí zohledňovat celou řadu kritérií. V důsledku toho je pak ovšem výkon motoru pod možností automobilu. Tento fakt se však dá v celku snadno a bezpečně změnit, a to úpravou dat uložených v paměti řídicí jednotky, tzv. chiptuningem.

Co je cílem chiptuningu? Cílem chiptuningu je optimalizovat charakteristiky sériově používaného programu a upravit je pro podmínky přesně podle typu motoru a sériového programu řídicí jednotky.

V čem chiptuning spočívá? Jedná se o výměnu obsahu paměti, tedy elektronického paměťového bloku se sériovým programem, za totožný eprom s programem modifikovaným. Hlavním úkolem je upravit charakteristiky vstřikování, zapalování, poměru vzduchu a paliva a využít kvalitního benzinu s vyšším oktanovým číslem. V případě turbomotorů se zároveň zvyšuje plnící tlak turbodmychadla. Navíc může být u některých vozidel posunuta nepříjemně pociťovaná horní hranice maximálních otáček motoru a samozřejmě také omezovač maximální rychlosti. Tyto změny v softwaru pouze optimalizují charakteristiky sériového programu, nejedná se v žádném případě o mechanický zásah do motoru. Upravená řídicí jednotka komunikuje se servisní diagnostikou naprosto stejně jako sériová.

Pro jaké automobily je chiptuning vhodný? Úpravy lze provádět prakticky u všech typů automobilů s elektronickou řídicí jednotkou

Vypnutí filtru pevných částic

  • Ceny dle náročnosti od 60 bodů (vč. vypnutí chybových DTC hlášek)

Filtr pevných částic je zařízení, které má za úkol zachytit ve výfuku splodiny pro přísné emisní normy. Filtr pevných částic si můžeme představit jako síto, které zachycuje nečistoty putující po spálení ve válcích výfukem, tak aby se nedostaly ven. Ve chvíli, kdy řídící jednotka vyhodnotí, že je filtr je zanesen, aktivuje se proces regenerace filtru. Zvýší se teplota výfukových plynů a obsah filtru při velmi vysoké teplotě projde dalším spalovacím procesem. Jedinou pozitivní vlastností filtru je právě zlepšování emisních norem. Naopak však přichází řada negativ. Filtr je další překážkou ve výfuku, která brání spalinám volně odcházet výfukem. Tím se samozřejmě snižuje výkon vozu. Postupem času se navíc filtr zanáší více a více. Podle typu vozidla tak dříve nebo později přijde doba, kdy bude nutné filtr celý vyměnit, což bývá investice přibližně v hodnotě desítkách tisíc korun.

Odstranění filtru je možné provést u většiny dieselových vozidel vybavených filtrem pevných částic a řídící jednotkou Bosch EDC15, EDC16, EDC17, Siemens SID, Siemens PPD a Magneti Marelli MJD. Více informací a cena dle typu vozidla.

Teplý/Studený start

  • Cena 20 bodů

Teplý start je problém, který se projevuje tím, že při startování studeného motoru je vše bez potíží ale při startování motoru za tepla už start trvá 3-20 sekund než motor opět naskočí.

Co se změní po odstranění tohoto problému? Po softwarové úpravě již nebudete mít žádný problém s nastartováním teplého motoru. Úprava nemá žádný vliv na startování studeného motoru a ani žádný jiný vliv na provoz motoru.

Problém se týká těchto automobilů: VW – Škoda- Seat – Audi, motorizace: 1,9TDI 66kW, 1,9TDI 81kW, 1,9TDI 77kW, 2,0TDI 103kW, 2,0TDI 125kW, 2,5TDI V6 110kW a 132kW.

Vypnutí EGR ventilů, vypnutí chybových DTC hlášek, speed limiter, vypnutí vířivých klapek 3.0TDI, …

  • Ceny od 20 bodů

Poznámka: Veškeré úpravy (modifikace) jsou prováděny pouze na výslovný (písemný) souhlas majitele vozidla, který zodpovídá za technický stav vozidla.

Přihlásit se