Optimalizace výkonu (chiptuning)

Dovolte, abychom Vás přivítali na stránce zabývající se zvyšováním výkonu motorů pomocí “datové modifikační mapy” o které se poslední dobou stále více mluví. Každý se už setkal s neodborně čipovanými auty, které za sebou zanechávají kouř dýmu, což dělá nemilou vizitku nejen majiteli, ale celému oboru této činnosti.

Zkusíme z počátku stručně shrnout nějaké základní informace a zkušenosti. Prvně objasníme: Co vlastně chiptuning znamená? Chiptuning je programová cesta ke zvýšení výkonu automobilu. Dnešní automobily jsou vybaveny elektronickými řídicími jednotkami ECU (Electronic Central Unit – řídicí jednotka), kde pro motorovou část elektroniky nám představuje mozek v dané problematice. Otázkou je upravit kvalitní modifikaci, což v dnešní době představuje problém, protože se začíná hodně lidi do této oblasti “srát” a tvrdit, že disponují s kvalitními modifikacemi. V konečném důsledku časem majitel zjistí, že se mu motor za 100 tisíc kilometrů chová jak vychozený traktor tj. vyšlehaný zvuk a mimořádně zvětšený kouř z výfuku a to nemluvím o předčasném odcházení všech dílů související s touto úpravou. Toto je jen slabý příklad, protože většinou u neodborných úprav odchází předčasně turbo a motor se více opotřebovává. Majitel pak zjistí, že daný “kvalitní” čiper už nezvedá telefon a modifikaci dělal doma na svém počítači a na softwaru, který si zdarma stáhl z internetu, kde v originální mapě přidal nějaké hodnoty okoukané z jiných vzorů a auto jede jak z praku. Paráda, pan čiper je vyučený kuchař…

Dost urážek na jiné a představíme naše modifikace. Jelikož se už čipováním zabýváme několik let, tak člověk časem zjistí, že je pouze několik firem, které mají kvalitní modifikace.

alfaromeo audi bmw
ford
isuzu iveco jeep
mazda mercedes
mitsubishi nissan
4043-MKA-loga-saab-4043-c09
smart suzuki toyota
vw daf_logo

Co je chiptuning? Chiptuning je programová cesta ke zvýšení výkonu automobilu. Dnešní automobily jsou vybaveny elektronickými řídicími jednotkami ECU (Electronic Central Unit – řídicí jednotka), kde pro motorovou část elektroniky nám představuje mozek v dané problematice. Výrobci automobilů jsou nuceni sestavovat tyto řídicí programy podle určitých kritérií a se značnými rezervami. Jednoduše řečeno – automobil, který sjede z výrobní linky, musí fungovat stejně dobře v extrémně teplých i extrémně chladných klimatických podmínkách. Proto je datové pole sériového programu dostatečně široké a musí zohledňovat celou řadu kritérií. V důsledku toho je pak ovšem výkon motoru pod možností automobilu. Tento fakt se však dá v celku snadno a bezpečně změnit, a to úpravou dat uložených v paměti řídicí jednotky, tzv. chiptuningem.

Co je cílem chiptuningu? Cílem chiptuningu je optimalizovat charakteristiky sériově používaného programu a upravit je pro podmínky přesně podle typu motoru a sériového programu řídicí jednotky.

V čem chiptuning spočívá? Jedná se o výměnu obsahu paměti, tedy elektronického paměťového bloku se sériovým programem, za totožný eprom s programem modifikovaným. Hlavním úkolem je upravit charakteristiky vstřikování, zapalování, poměru vzduchu a paliva a využít kvalitního benzinu s vyšším oktanovým číslem. V případě turbomotorů se zároveň zvyšuje plnící tlak turbodmychadla. Navíc může být u některých vozidel posunuta nepříjemně pociťovaná horní hranice maximálních otáček motoru a samozřejmě také omezovač maximální rychlosti. Tyto změny v softwaru pouze optimalizují charakteristiky sériového programu, nejedná se v žádném případě o mechanický zásah do motoru. Upravená řídicí jednotka komunikuje se servisní diagnostikou naprosto stejně jako sériová.

Pro jaké automobily je chiptuning vhodný? Úpravy lze provádět prakticky u všech typů automobilů s elektronickou řídicí jednotkou.

Ceník:

  • Úprava starších vozidel od 3500,-*
  • Úprava novějších vozidel od 5000,-*

*Cena se může lišit podle typu vozidla. Více info viz kontakt.

Veškeré úpravy (modifikace) jsou prováděny pouze na výslovný (písemný) souhlas majitele vozidla, který zodpovídá za technický stav vozidla. Jakákoliv úprava, která není sválena dle technických parametrů vozidla, má za následek nezpůsobilost vozidla k provozu.